Wednesday, July 30, 2008

Yang Teristimewa - Episod 1


Oleh Wan Am


“Wah, rajin nampak!”

“Ish.. terkejut aku. Kau dari mana ni?” Tumpuan Redha terhadap buku bacaannya hilang seketika.

Lunch, dengan Farid. Kau dah lunch?” Tanya Luqman sambil menepuk bahu rakannya itu.

“Aku puasa la hari ni.”

Aiseh, lupa plak ustaz seorang ni puasa setiap Isnin dan Khamis.”

Redha, berumur 21 tahun merupakan penuntut tahun dua jurusan pengajian media di salah sebuah institusi pengajian tinggi awam di Lembah Kelang. Rakan karibnya, Luqman yang sebaya dengannya pula mengambil jurusan perakaunan di universiti yang sama.

“Hmm.. Man, kau boleh tolong aku tak?” Cetus Redha tiba-tiba.

Hah, apanya?”

“Begini, semalam Encik Khairuddin minta aku cari beberapa orang rakan untuk handle program pengenalan Persatuan Mesra Masyarakat kepada para pelajar baru. Kau boleh join tak?” Terang Redha.

“Oh.. aku ni mana la reti organise program. Tak macam kau. Takut menyusahkan kau la pulak bila aku tolong nanti,” balas Luqman sambil memandang seorang pelajar di meja sebelah yang tekun mentelaah pelajaran.

“heh, no hal la. Yang penting ada orang bantu aku. Mati la kalau aku seorang saja yang buat.” Redha menguntum senyuman.

“Kalau cam tu OK. Kau nak aku buat apa?”

“Nanti aku jelaskan kemudian. Aku nak ajak beberapa orang lagi untuk terlibat sama. Kau boleh ajak Farid join sekali?”

“Ish.. dia bukannya berminat dengan kerja-kerja persatuan ni. Kalau kau ajak dia main bola, nak la dia tu...”

Takpe. Kita jumpa di sini tengahari esok, jam 12.30. Kau ada kelas tak?” Redha mula merencana.

Takde. Esok kelas aku sebelah petang, lepas solat Jumaat.”

“OK cantik!!”


Bersambung...


No comments: