Friday, February 6, 2009

Anak usrah BARU!!


Salam,

Lama sungguh takku kemas kini blog ini. Baru kini terasa ada sedikit keluangan untuk mencoretkan sesuatu. Terima kasih kepada mereka yang sudi menziarahi blog ini walaupun sudah lebih sebulan tiada entry baru.

Kali ini aku ingin perkenalkan kepada kalian anak-anak usrahku yang baru. Tahun ini adalah tahun ketiga aku membawa usrah untuk juniorku para pelajar tingkatan lima di SMI Al-Amin Gombak (Generasi ke-15). Anak-anak usrahku generasi ke-13 telah pun bertebaran di IPT di dalam dan luar negara, manakala anak-anak usrahku generasi ke-14 sedang menunggu keputusan SPM 2008 yang bakal diketahui bulan Mac nanti.

Tentang anak-anak usrah baruku ini, boleh dikatakan hampir semuanya aku baru mengenali mereka sejak aku mengadakan usrah mereka. Mereka bersepuluh semuanya; seperti biasa setiap orang ada ragamnya. Dan bagi kumpulan usrah ini aku membuat sedikit kelainan; ada panggilan mesra untuk setiap daripada mereka.

Nak kenal siapa mereka? Jeng jeng jeng... ku kongsikan wajah-wajah manis mereka...



Along Shahir


Angah Ikramah


Alang Muaz


Uda Hannan


Andak Che Mat


Anjang Baem


Atam Zul


Ateh Hadi

Achik Nafis


Ucu Amir

Usrah kami sudah memasuki minggu keempat. Dari semasa ke semasa aku semakin memahami personaliti mereka. Bahan-bahan yang aku sampaikan juga sedaya-upaya aku sesuaikan dengan tahap kefahaman mereka.

Doaku mudah-mudahan usaha yang kerdil ini terus diberkati Allah dan sedikit sebanyak menjayakan misi murni Al-Amin itu sendiri, iaitu "Melahirkan Insan Salih Wa Muslih".


-WaN aM-
060209
Pusat Bandar Melawati



3 comments:

D said...

salam..hehe..mcm familiar je gunaan gelaran tu..lalala~

Unknown said...

betul2...sesangatla familiar...hahahaha

My Gen-Y said...

Heh..perkara yang baik wajar dicontohi kan...:-)